Exhibició del ball “Multiculturalitat” del Projecte Dansa

Dijous 14 de març, l’alumnat de 1r d’ESO A, va presentar la seva Dansa a la població de Montcada, en dos passis que van realitzar al carrer, a diferents espais del poble davant de públic divers. A les 9’45h al Carrer Major a la plaça de l’església i a les 11h davant el parc de l’Institut La Ribera.

Aquesta vegada hem tingut unes col·laboracions molt especials i engrescadores: la batukada d’alumnes de l’Aula 30 de 3r d’ESO, dirigida per la Joana Sáez i la Cristina Izquierdo, i el grup de 3r ESO A, que són uns ballarins i ballarines de primera! També hi van ser presents l’alcalde de Montcada, Bartolomé Egea i la regidora d’educació, Anabel Moreno.

Aquesta col·laboració té més valor o encant, si cap, tenint en compte el projecte d’apadrinament Tàndem entre tot l’alumnat de 1r i 3r d’ESO, que es fa a l’institut.

La dansa forma part del Projecte Dansa de 1r d’ESO. Com les anteriors vegades, l’alumnat rep l’encàrrec per part de l’Ajuntament i el centre en començar el trimestre. Han de crear una dansa, sobre un tema escollit per ells mateixos, que ha de ser important al seu parer, per a la població.

És molt important destacar que la iniciativa parteix de l’alumnat, de la reflexió i treball en grup, tant en les coreografies, músiques, atrezzo…sempre amb l’orientació de les professores, l’Eli Altieri i la Vanessa Sanz.

Aquesta vegada l’alumnat ha volgut representar les diferents cultures que conviuen a Montcada, en el mateix grup classe i en general en un món globalitzat. Així com la importància de la bona convivència entre elles, com a condició per a un món en pau amb menys guerres, i també com a font d’enriquiment personal i col·lectiu.

Alguns alumnes de la classe, han nascut en d’altres països, i altres que han nascut a Catalunya, tenen familiars o arrels familiars més enllà. En el seu treball han fet presents TOTES aquestes cultures en forma de dansa.

L’acollida va ser molt bona per part del públic, i alumnes i professores n’estem molt contentes. Va haver assistència de famílies, veïnat, representants de l’Ajuntament, i d’alumnat divers. Al passi del carrer Major, vam comptar amb l’assistència de l’alumnat de 6è d’EP de l’escola Reixac i de 4t d’EP de l’escola Turó.

Ara cal esperar la Dansa del 3r trimestre, comença el nou repte!