Celebrem Sant Jordi!

Cada 23 d’abril la festivitat de Sant Jordi, el dia del Patró de Catalunya, se celebra amb gran entusiasme i alegria per tal de perpetuar aquesta tradició catalana que es basa en l’amor i la cultura.

Una diada que a La Ribera sempre celebrem amb molta il·lusió.

Per fi aquest any la vam poder viure amb tota la plenitud,  perquè la pandèmia ens la va robar durant dos anys.

Durant les primeres hores del matí, les aules es van omplir de vida: dracs ferotges, llibres i roses, moltes roses van guarnir les finestres de les nostres aules, i és que cada classe va treballar molt per aconseguir la millor finestra decorada i guanyar el primer premi.

Estem molt contentes i contents del resultat final i de la cooperació que hi va haver entre l’alumnat!

Després del pati, vam iniciar la nostra tradicional festa de Sant Jordi, amb l’entrega de premis, tallers i representacions teatrals.

Aquest curs, els alumnes de 3r d’ESOdirigits pel nostre “profe de lite”, Ángel García, van voler representar una petita obra teatral davant dels seus companys i companyes, i la veritat que només podem felicitar-los.

Nois i noies, sou uns grans artistes!

Per amenitzar el pati mentre es feia hora per a l’entrega de premis, l’alumnat va muntar un taller de maquillatge on va poder expressar la seva creativitat artística. No fa falta dir res més, aquí teniu una petita mostra:

I, per últim, què és un Sant Jordi escolar sense llibres i literatura? Com ja és tradició en el nostre centre, aquest Sant Jordi no podia faltar, el concurs dels Jocs Florals, organitzat pels departaments de català i castellà, i on els estudiants podien participar en quatre categories diferents: Narrativa en català, Narrativa en castellà, Poesia en català i Poesia en castellà. La decisió dels guanyadors va ser molt difícil: Emmanuel Junior Nsiah (2n A) guanyador del Premi poesia en català, Luís Alfonso Moreno (1r C), guanyador del Premi narrativa en català, Ainhoa Adalid (2n Batx), guanyadora del Premi poesia en castellà i María Poyato (4t CT), guanyadora del Premi narrativa en castellà.

Però els literaris no van ser els únics premis, ja que n’hi va haver més:

Premi als participants del Concurs de Lectura en Veu Alta: Aquest curs, com ja és una tradició al nostre institut, ens hem presentat al Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, que és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana. Llegir en veu alta no és gens fàcil, sobretot si encara no domines bé la llengua, per això felicitem la nostra companya Hind El Akraa de 2n A per haver guanyat la semifinal i li desitgem molta sort a la final territorial.

També vam voler premiar els altres participants en aquest taller: Nigel Martínez (1r C), Alejandro López (3r), Marc Sagarra (3r), Iraia Vives (4t C) Goretti Fonollet (4t C) i Helena Ortega Martínez (4t C).

Premi Concurs de cartells: Aquest any, el departament de visual i plàstica va organitzar un concurs de cartells entre l’alumnat de l’ESO. Treballs que podeu veure exposats a un dels passadissos, prop de la sala de profes:

Quizz en anglès: el departament de llengües estrangeres va organitzar el Quizz. Es tracta d’un concurs en anglès en el qual s’han de respondre 20 preguntes. Hi va haver un premi per a cada nivell de l’ESO: Nagore Pozanco (1r ESO), Dayan Hassan (2n ESO), Julieta Cancio (3r ESO), Iraia Vives (4t ESO).

Premi punt de llibre:  l’AMPA va organitzar el Primer Concurs de punts de llibre de La Ribera. Aquí tenim els guanyadors!

Premi a la notícia publicada a la web: Premi al millor article publicat a la web i s’ha seleccionat per la seva qualitat: Ivan Gil (1r B)

Premi Knollings literarisPer primer cop, els departaments de català i castellà han organitzat un concurs de knollings. El knolling és una tècnica en la qual es fa una composició ordenada d’objectes des d’un pla zenital (des de dalt). Quan parlem de knolling literari ens referim a una fotografia o muntatge d’elements relacionat amb un llibre. Hi va haver un premi per a cada classe de l’ESO escollit entre els mateixos alumnes: Nahia Sinobas (1r A), Meritxell Tamara da Silva (1r B), Malak Bouzeghda (1r C), Núria Calle (1r D); Emmanuel Junior Nsiah Nsiah (2n A), Hugo Araujo (2n B), Maria Martín Sardaña (2n C); Javier Serrano Vacas (3r A), Yassir Soussi (3r B), Érica Marín (3r C); Aicha Atif (4t A), Alejandro Anadani (4t B), Helena Ortega (4t C); Daud Saleh 1D (AA1) i Manaam Naveed 3B (AA2).

No volem acabar aquest post sense donar les gràcies als grans presentadors que vam tenir durant la diada, en Diego i en John (2n d’ESO), gràcies per la magnífica feina que vau fer! També al professorat per la seva implicació, i, sobretot a la nostra AMPA per haver-nos ajudat en els premis (les roses i la impressió dels punts de llibres), i en la decoració de l’Institut.

Gràcies, gràcies i gràcies!