CARTA DE FINAL DE CURS, PER A LES FAMÍLIES

Benvolgudes famílies de la Ribera,

Ens dirigim a vosaltres per fer-vos arribar una sèrie d’informacions de cara el curs que ve i alhora per fer el tancament del curs d’enguany i desitjar-vos molta salut i un molt bon estiu.

No ha estat un curs gens fàcil, i el primer que ens agradaria fer és agrair-vos el gran esforç que heu fet per adaptar-vos a la situació tan complexa que ens ha tocat viure, i la vostra implicació per no perdre el vincle amb el centre durant els dies de confinament.

Si el d’enguany ha estat un curs complex, ja us volem avisar que el proper curs arriba també amb alguna novetat per tal d’adaptar-lo a la normativa sanitària marcada des del Departament de Sanitat i Educació de la Generalitat de Catalunya. A hores d’ara la informació que tenim no és del tot definitiva però ben aviat esperem concretar les actuacions. Us n’informarem al setembre. A FINALS DE MES PUBLICAREM A LA WEB EL PLA DE CONTINGÈNCIA DE L’INSTITUT PER CURS 2020-21. Es prioritza la seguretat sanitària amb la preservació de la qualitat del Projecte Educatiu.

La primera i gran novetat, degut a les circumstàncies del moment, és que es planteja un curs per àmbits, amb grups tancats i estables, i on els vostres fills i filles sempre estaran amb els mateixos companys i companyes dins l’aula. Entraran només 4 ó 5 professors/es que seran els encarregats d’impartir totes les matèries. Tot això es fa per mantenir les mesures de seguretat sanitàries i poder tenir un control de la traçabilitat, en el cas de que es donés algun positiu per covid19 al centre. Això també implica que l’entrada al centre serà esglaonada en intervals de 10 minuts i la sortida al pati també es farà en horaris diferents per nivells. En el cas de batxillerat la normativa canvia perquè han de treballar per especialitats i, per tant, entrarà més professorat a l’aula. En cas necessari es plantejarà un un ensenyament 50% telemàtic.

Una segona novetat  és que hem eliminat la quota d’inici de curs (material) per a l’ESO i només s’hauran d’abonar les sortides acadèmiques que es programaran a partir del segon trimestre si la situació sanitària ho permet, i us comunicarem la forma de pagament. Al batxillerat, per ser  estudis post obligatoris, la quota d’inici de curs es manté.

En un primer moment, es va pensar  fer canvi de llibres per tots els nivells , però donada la situació de crisi social i sanitària, hem optat per mantenir els llibres actuals, per així evitar la despesa familiar que suposaria comprar llibres nous. Trobareu al web el llistat de llibres.

Tanmateix creiem que és altament recomanable que tot alumnat tingui un ordinador portàtil en propietat que ajudarà als vostres fills i filles a fer un bon seguiment del curs. Com ja us hem avançat, el curs 2020-21 serà un curs atípic en que ens haurem d’adaptar a noves situacions i nous reptes, i un d’aquests és a consolidar l’aprenentatge telemàtic i a distància si es declaren nous confinaments. Des del centre estem treballant per tenir un Entorn Virtual d’Aprenentatge (Google Classroom) adaptat a la nova situació i és per això de la importància que cada alumne/a tingui el seu propi dispositiu.

Per últim, us recordem que la matrícula per l’alumnat del centre es automàtica i no cal que feu cap gestió administrativa.

Ara ja sí, només ens queda desitjar-vos molta salut, un bon estiu i si teniu la possibilitat, que gaudiu d’unes bones vacances

Equip directiu

6 de juliol de 2020