Estratègia Digital de Centre

L’EDC és un document que recull les línies d’actuació per aconseguir l’assoliment de la  competència digital per part de l’alumnat, els docents i el centre, a més de formalitzar la governança de la tecnologia a l’escola.

La comissió de l’Estratègia Digital de Centre (CEDC) és l’òrgan responsable de la planificació i seguiment de l’Estratègia Digital de Centre.

Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

L’estratègia digital de centre (EDC) és un document que defineix i concreta les línies d’actuació del centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius genèrics de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:

  • Assoliment de la competència digital
  • Planificació estratègica i organització
  • Metodologies didàctiques i innovació
  • Inclusió digital i de gènere
  • Seguretat i protecció de dades

 

Aquesta estratègia és un treball per etapes:

  • Parteix d’un diagnòstic
  • Condueix a una definició d’objectius i accions concretes per assolir-los.
  • Que caldrà avaluar per assegurar-ne l’assoliment.