Visita al MNAC a Barcelona

El passat dia 4 de febrer els alumnes  d’història i d’història de l’art de 2n de batxillerat vam visitar el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) al Palau Nacional de Montjuïc  i el pavelló alemany de Mies van der Rohe, construït al 1929 per a l’Exposició Internacional de Barcelona i reconstruït als anys 80, al mateix emplaçament original.

El recorregut al MNAC va ser sobretot per les obres d’art contemporani, relacionades amb el currículum de la història de 2n de batxillerat, fent especial incidència en les obres de tema històric (Batalla de Tetuan de Fortuny),  les obres modernistes (Casas, Rusinyol, etc) i les obres realitzades en el context de la Guerra Civil (cartells de temàtica política, les obres pel pavelló de la República de l’Exposició Internacional de París del 1937, i altres obres de les avantguardes).

Amb alguns alumnes també vam veure altres obres emblemàtiques del MNAC com els frescos de Taüll i altres obres d’art romànic i l’exposició temporal sobre Xavier Gosé,  les obres del qual reflecteixen l’ambient, el vestuari, la moda de la Belle époque a París on va ser un dels principals il·lustradors i pintors.

També vam poder pujar a les terrasses del palau per veure l’edifici i les vistes de Barcelona.