Tinta invisible!

Els alumnes de l’optativa de codi secret en el marc de la setmana de la ciència s’han introduït en l’art d’amagar missatges. Aquesta disciplina es coneix amb el nom de esteganografia.
Amb aquests dos experiments els i les alumnes han après que no es tracta de màgia sinó que és ciència.
S’han creat tintes invisibles amb diferents tècniques: tinta invisible amb llimona i tinta invisible amb farina de blat de moro.
En el primer cas hem après què és una reacció de carbonització i en el segon cas, hem vist que el midó reacciona amb el iode en dissolució produint una reacció que dona com a resultats un color lilós fosc.
Ha estat una activitat molt enriquidora. Aquí podeu veure una mostra dels missatges secrets escrits per als alumnes.