Premi de poesia del certamen Àngels Viladomat

Ivet Capdevila, alumna de 4t d’ESO d’aquest institut, ha estat guardonada amb el segon premi de poesia del certamen Àngels Viladomat que convoca cada any l’Institut Jaume Callís de Vic.
Es dona el cas que és el tercer any consecutiu que una alumna del nostre institut obté un reconeixement en aquesta convocatòria literària adreçada a tots els estudiants de la comarca.

Internet de tu a tu

Dilluns dia 26 els mossos d’esquadra han fet una xerrada a les tres classes de 3r. Aquesta xerrada s’engloba dins del servei comunitari que aquest any porten a terme els alumnes de 3r, anomenat INTERNET DE TU A TU i que consisteix en que els alumnes s’estan formant sobre els perills de les xarxes socials i la importància d’aprendre a fer-ne un bon ús, amb l’assessorament dels mossos d’esquadra. L’objectiu final és poder transmetre aquests coneixements adquirits als alumnes de sisè de les diferents escoles del municipi. La primera xerrada ha estat molt profitosa i sobretot els alumnes han quedat parats dels casos reals que els mossos els han explicat i els han fet reflexionar sobre la importància d’actuar davant d’un problema tant present avui en dia en les vides dels joves.

Codi secret

Els alumnes de 2n d’ESO de l’optativa Codi secret utilitzen instruments per encriptar missatges i fer un maletí d’espia. Tenim una “scytala” espartana, discos de Cèsar, xifrat en reixetes o plantilles, aritmètica del rellotge, etc.

Setmana de la Ciència

Durant la Setmana de la Ciència els alumnes de 3r d’ESO han realitzat un mural representatiu de la quantitat de sucre que contenen diferents aliments i begudes. Segur que desprès d’aquesta activitat serem més conscients de la quantitat de sucre que arribem a ingerir.
També han pogut assistir a una xerrada sobre la Malària dins del programa Matins de Recerca on es dóna a conèixer la feina de diferents investigadors als alumnes de secundària.