Hort ecològic a la Residència Toribi Duran

Descripció

La Residència Toribi Duran disposa d’amplis espais exteriors que requereixen de manteniment i que tenen molt potencial per esdevenir llocs de lleure i activitat saludable per els seus residents. Els alumnes col•laboraran amb la gent gran per dissenyar, projectar, instal•lar i mantenir un hort ecològic de plantes anuals i flors dins de les instal•lacions de la Residència. Les tasques inclouran:

– El marcatge, preparació i adobat del terreny amb eines mecàniques i manuals.

– La instal·lació del sistema de reg.

– La selecció d’espècies hortícoles, aromàtiques i flors apropiades per l’època de l’any en que es du a terme i la seva sembra i plantació amb el marc més adient per cadascuna.

– Les tasques de manteniment dels cultius com la poda, desherbat i els tractaments ecològics necessaris.

– La recol·lecció i preparació dels fruits cultivats per gaudir-los de manera festiva i compartida amb els usuaris de la residència.

Tanmateix, hi hem introduït una part de treball de camp, on es tracta de redactar una experiència de vida d’un usuari de la Residència Toribi Duran que tingui moltes vivències per explicar. És a dir, podem preguntar sobre la infantesa, experiència laboral (si té experiència amb la jardineria/agricultura/floristeria explicar detalladament), relacions personals, oci, família i situació actual.

Metodologia

En primer lloc, vam demanar permís a la Residència per poder executar i tenir contacte amb els usuaris, seguidament, explicar el projecte integrat als alumnes i organitzar per grups de feina.

El primer dia, vam plantar uns avets que ens va cedir l’ajuntament.

El següent dia, vam fer l’entrevista als residents del Toribi Duran i la respectiva transcripció.

Llavors, vam fer el perímetre de l’hort ecològic, passar el motocultor i posar el substrat.

Més tard, acabar de treballar terra amb motocultor i incorporar fems d’ovella. Escampar compost.

Per anar acabant, muntar reg gota-gota sobre els bancals i cavar rasa per fer arribar l’aigua a la zona de l’hort. Iniciar instal•lació de la línia d’aigua amb aixeta i programador.

I l’últim dia, enterrar i foradar malla antigerminant  i finalitzar instal·lació i trasplant.