L’alumnat del Pla de Transició al Treball (PTT) inicia les pràctiques

Aquesta setmana, l’alumnat dels dos perfils del Pla de Transició al Treball (PTT) de Castelló d’Empúries, un total de 23 alumnes, ha començat la seva formació en centres de treball en format de pràctiques.

El PTT de Castelló d’Empúries té dos perfils, un d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic i un altre d’auxiliar de vivers i jardins. Per aquest motiu s’ha buscat la col·laboració d’empreses i entitats del municipi relacionades amb els dos perfils.

La formació, que es duu a terme al llarg d’un curs escolar, té un total de 1.000 hores de formació, de les quals, 180 hores es desenvolupen en centres de treball (FCT o pràctiques en empreses o centres de treball). Pretén que l’alumne prengui contacte amb el món laboral i completi la seva formació personal i professional en un context productiu real.

Es busca que els centres on l’alumnat desenvolupi les pràctiques siguin del propi municipi i/o voltants per afavorir la xarxa comunitària, fent que els comerços siguin coneixedors de les formacions que es desenvolupen al poble i que l’alumnat s’apropi al teixit comercial de la zona, ampliant la comunitat educativa curs rere curs.

Una vegada finalitzat el PTT l’alumnat que ho vulgui podrà continuar la seva formació acadèmica accedint a un cicle formatiu de grau mitjà o cursant la GESO a una escola d’adults. Cursar el PTT també pot esdevenir una bona via d’accés a un lloc de treball com a auxiliar amb un certificat professional de nivell 1.

Cal agrair a les empreses col·laboradores la seva participació al programa: Mercajardí, Garden Sanllehí, Castello2000, Garden Salins, Jardineria Martí, Càmping Laguna, Floristeria i Jardineria Xicu, Rosersa, Flors Mateu, Can Francesc, Jomar, Bricolatge Julian Laserna, Seguros Glenn Van Den Bergh, Escola Ruiz Amado, Escola El Llagut, Escola Narcís Monturiol, Valvi Roses, Bon Àrea Castelló d’Empúries, Residència Toribi Duran, Zeeman Figueres, CAP Roses i CAP Castelló d’Empúries.