Tres alumnes, a la Festa de la Lectura!

El passat 7 de juny, tres representants de l’institut van assistir a la Festa de la Lectura, la cloenda del Certamen de Lectura en Veu Alta, que va tenir lloc al Teatre Nacional de Catalunya de Barcelona.

Les tres finalistes de Castelló -la Jinane Hannoun, l’Elna Mach i la Quionia Botana– havien estat escollides primer com a representants de l’institut per participar a la fase comarcal, que va tenir lloc a Figueres i de la qual van sortir seleccionades. Posteriorment, van participar a Sant Gregori a la fase final de les comarques de Girona, i també en van sortir vencedores.

La setmana passada, doncs, i a tall de cloenda, van assistir juntament amb tots els finalistes d’arreu del territori català a la Festa de la Lectura per recollir el premi que havien obtingut.

El certamen de Lectura en Veu Alta està organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta, la qual s’ha demostrat que té unes implicacions emocionals i socials, i també permet potenciar i consolidar aspectes cognitius clau en l’adquisició de coneixements.

El Certamen, que enguany celebrava la dinovena edició, consta de cinc categories: grumets vermells (cicle mitjà de primària), grumets verds (cicle superior de primària), timoners (alumnat nouvingut de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO), corsaris (primer cicle d’ESO) i tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO). La lectura és individual a totes les categories, excepte la tropa de corsaris. En aquesta categoria la lectura és col·lectiva

.