Torna la Mostra de Poesia

Un grup d’alumnes de 3r d’ESO de l’institut va participar, divendres passat, a la Mostra de Poesia de Secundària de les Comarques de Girona. L’acte va tenir lloc a La Cate de Figueres al llarg del matí.

Sota el títol “Venir al record”, els alumnes de Castelló van presentar una proposta multidisciplinària que anava més enllà de la simple recitació, ja que incloïa música en directe i moviment. De fet, un dels al·licients de la Mostra de Poesia és que, any rere any, planteja als joves el repte de crear un espectacle global, tenint en compte tota la posada en escena.

Aquest any, van basar el seu espectacle en diversos poemes d’autors catalans contemporanis, com ara Gabriel Ferrater (de qui enguany se celebra el centenari del seu naixement), Irene Solà, Anna Gual, Enric Casasses i Albert Balasch.

La d’enguany ha estat la IXa edició, i la tercera en què hi participava el nostre centre (sense comptar l’any de la pandèmia). Divendres, uns dos-cents alumnes procedents de sis instituts de les comarques de Girona van omplir la platea de La Cate L’acte, a més, vam comptar amb un poeta convidat, que enguany va ser Joan Josep Camacho Grau, que a la segona part va oferir un tastet poètic.