“Paisajes para no colorear”: catarsi col·lectiva al Teatre Lliure

La setmana passada, els alumnes de 3r d’ESO de l’institut van anar a Barcelona per visitar el Teatre Lliure de Barcelona,  veure l’obra “Paisajes para no colorear” i descobrir el fotògraf Oriol Maspons en l’exposició temporal que aquests dies s’exposa al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Un dels principals objectius de la sortida, organitzada pel departament de català del centre, era conèixer el funcionament d’un teatre i acostar els alumnes a aquesta disciplina artística, a més de potenciar el gust per la cultura en el sentit més ampli.

L’obra que vam veure, “Paisajes para no colorear”, l’interpreten nou adolescents xilenes i parla de la violència que viu aquest col·lectiu al  país llatinoamericà pel fet de ser dones i joves. La posada en escena va ser molt impactant i, malgrat la distància geogràfica, els joves del nostre institut van empatitzar amb tots els temes que es tractaven al text i la manera d’abordar-los. Alguns dels moments de l’espectacle van resultar molt catàrtics pels nostres estudiants i la majoria van sortir entusiasmats. Si l’objectiu era que tinguessin ganes de tornar a anar al teatre, creiem que l’hem més que acomplert.

L’any que ve, més!