Alumnes de 3r d’ESO porten Brossa a la Mostra de Poesia

El 10 de maig, un grup d’alumnes de 3r d’ESO va presentar a la Mostra de Poesia de Secundària de les Comarques Gironines, que va tenir lloc a La Cate de Figueres, l’espectacle poètic “Desbrossant Brossa”. Aquest és ja el segon any que l’Institut de Castelló d’Empúries participa en aquesta iniciativa d’àmbit territorial i, un any més, el balanç entre participants i professors és molt positiu.

Tenint en compte que era l’any Brossa, al nostre centre vam voler centrar-nos en l’obra de l’artista. Vam preparar una proposta que es basava sobretot (però no només) en la seva poesia visual, i la vam portar a escena jugant amb la música, la dansa i la interpretació. Vam voler reflectir també alguns dels temes recurrents de Brossa com, per exemple, el personatge de Frègoli,  un artista transformista de finals del s. XIX que el poeta català admirava.

Els alumnes de l’optativa de teatre de l’Institut Castelló d’Empúries van ser aquest any els encarregats de presentar l’acte, i van comptar amb la col·laboració  d’alguns alumnes de 4rt que l’any passat van participar a la mostra.

L’objectiu de la Mostra de Poesia de Secundària és difondre i apropar la poesia als adolescents de manera que ells en siguin els transmissors i els protagonistes, a través del treball en equip, el llenguatge verbal i no verbal i la sensibilitat. Es tracta d’espectacles de poesia en català recitada i escenificada pels alumnes d’uns 10-15 minuts de durada. En el cas del nostre centre, els alumnes hi participen de manera totalment voluntària.

L’espectacle “DesBrossant Brossa” ha estat seleccionat per participar el pròxim dimarts 21 de maig a la Jornada Pedagògica Joan Brossa, que tindrà lloc a la Fundació Brossa, a Barcelona, en el marc de les activitats que es duen a terme per celebrar el centenari del naixement del poeta.