Videoconferència amb Care Santos

El dimecres 10 de febrer els alumnes de 2n d’ESO van tenir l’oportunitat de conèixer l’escriptora Care Santos, autora del llibre Demana’m la lluna, que han llegit el primer trimestre d’aquest curs en l’assignatura de Llengua catalana i Literatura. L’activitat, organitzada per la Institució de les Lletres Catalanes (Departament de Cultura), forma part d’un programa de foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua.

La trobada va consistir en una videoconferència d’una hora en què els alumnes van poder preguntar a l’autora aspectes sobre la seva vida d’escriptora, la seva obra en general i sobre el llibre llegit en particular. Els estudiants van mostrar interès sobretot pel tema de l’obra (l’assetjament escolar) i la possible relació d’aquest amb la vida de l’autora. Després de l’entrevista, els alumnes van valorar positivament la manera tan entenedora d’explicar-se, el fet que els hagués confessat alguns secrets i que l’autora s’hagués mostrat propera i disposada a contestar totes les preguntes que se li havien proposat prèviament per escrit. Tot i que la comunicació amb l’autora va ser constant i hi a haver feedback en tot moment, els alumnes van trobar a faltar que la trobada no hagués pogut ser presencial, haver pogut tenir Care Santos a l’institut i poder-hi conversar directament, sense el filtre i la distància de les pantalles.