Visita al Museu d’Història Medieval per part de l’alumnat de dibuix tècnic

Els alumnes de dibuix tècnic de primer de batxillerat han visitat el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó de Castelló d’Empúries.

El director, Jordi Canet, ens ha comentat la visita tot fent-nos una introducció a la història de l’edifici de la Cúria-Presó i la seva funció al llarg dels segles, així com també a la història medieval de la vila com a capital del comtat d’Empúries.

La primera part de l’explicació ha estat a lexterior de l’edifici, a la plaça Jaume I, davant de la façana del Museu. Posteriorment hem entrat al Museu per visitar les sales interiors on el Sr. Jordi Canet ens ha explicat les diferents exposicions existents ara i les parts de l’edifici.
A la primera sala ens ha mostrat les dues mènsules de talla que antigament estaven incorporades a les bigues restaurades de l’edifici. Després ens ha explicat la col·lecció de matzewoth o làpides funeràries jueves de l’antic cementiri jueu i les seves inscripcions.
Davant de la maqueta de la vila de com podia haver estat al segle XIV la descripció s’ha fixat sobretot a detallar el Pont Vell, incidint en la seva importància en el moment de la seva construcció i els canvis i modificacions que ha tingut al llarg dels anys.
Per últim, hem acabat la visita a la presó, entrant a les diferent cel·les i observant-hi els antics escrits o grafits dels presos conservats a les parets.