ENS DIVERTIM AMB LA FÍSICA

Sortida de Física al Parc d’Atraccions del Tibidabo – 19 de maig de 2023

El dia 19 de maig de 2023, els alumnes de primer de Batxillerat de Física van tenir la fantàstica oportunitat de gaudir d’una sortida educativa única al Parc d’Atraccions del Tibidabo. Aquesta sortida, organitzada conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), va permetre posar en pràctica els coneixements teòrics adquirits a classe a les atraccions del parc.

La jornada va consistir en un recorregut per les atraccions del parc on a través d’aplicacions de mòbil especialitzades, vam poder realitzar mesures de velocitat i acceleració mentre gaudíem de les diferents atraccions del parc. Aquestes dades ens van permetre realitzar càlculs matemàtics i obtenir informació rellevant com la potència, la força i l’energia implicades en el funcionament de les atraccions.

Al llarg de tota la jornada vam disposar d’estudiants voluntaris del grau de física de la UPC. Ens van ajudar i guiar en els càlculs proposats en les diferents atraccions així com, prèviament, havien condicionat les atraccions amb les dades necessàries per a poder realitzar els càlculs.

Aquest enfocament pràctic va ser molt enriquidor per als alumnes, ja que van poder veure la relació directa entre els conceptes teòrics i les aplicacions reals. Van comprendre com la física governa els moviments i les sensacions que experimentem a les atraccions. També van apreciar la importància de les mesures precises i l’anàlisi de dades per obtenir resultats significatius. I per què no dir-ho, també ens vam divertir!

En resum, la jornada del Fisidabo, va ser tot un èxit. Els alumnes van poder aplicar els seus coneixements teòrics de manera directa i van veure com la física és present en els aspectes més divertits de les nostres vides. Aquesta sortida va proporcionar una perspectiva única i enriquidora de la física aplicada en l’entorn lúdic.