Els alumnes de 1r de Batxillerat d’història del Mon Contemporani viatgen a Mauthausen.

Deu alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria d’Història del Món Contemporani han participat en l’edició d’enguany del viatge als camps de concentració nazis d’Alemanya i Àustria juntament amb altres cinc instituts de la comarca. El viatge es va fer del passat 6 al 9 de febrer. A Alemanya es va visitar el camp de concentració de Dachau  i també es va fer una visita històrica a Múnic, ciutat simbòlica del tercer Reich. D’altra banda, a Àustria es va visitar el Castell de Hartheim (on els nazis aplicaren el seu programa eugenèsic T4 a molts presoners) i els camp de concentració de Mauthausen i Gusen on foren reclosos la majoria dels deportats catalans i espanyols. Precisament, fou a la Appel Platz (plaça de formació) de  Güsen on l’alumnat va protagonitzar l’acte de commemoració a les víctimes Alt Empordaneses de l’Holocaust, recordant cadascuna de les víctimes.