DONA EL MILLOR DE TU, DONA SANG

Us informem que els alumnes de 3r d’ ESO del servei comunitari participem en l’organització de donació de sang i plasma del proper dia 15 de març.

Hi haurà una unitat mòbil per donar sang al menjador de l’Institut Castell d’Estela entre les 16:00-20:30 hores.

Si és el primer cop, cal que us identifiqueu amb el DNI, passaport, permís de residència o permís de conduir.

Si ja esteu registrats al Banc de Sang, n’hi ha prou amb el carnet de donant o amb un document amb el nom i fotografia i/o número de DNI.

Les condicions necessàries per a donar sang són les següents:

  • Tenir més de 18 anys
  • Pesar més de 50 Kg
  • Tenir una bona salut i condició física
  • Haver dormit com a mínim 5-7 hores abans de donar sang.
  • No presentar-se en dejú, haver menjat prèviament.

No pot ser donant en els casos següents:

  • En cas d’embaràs
  • Si fa menys de 6 mesos que s’ha fet un tatuatge.
  • Si fa menys de 3 mesos que s’ha fet una perforació.
  • Es pateix anèmia.
  • Si tens més de 65 anys i no n’has donat mai.

Recordeu, una donació de sang pot salvar 3 vides. La sang obtinguda només dura pocs dies. Per tant, esperem que doneu altres vegades!!

Aprofitem per informar-vos que durant tota la tarda al pati de l’institut hi haurà una unitat del PARC DE BOMBERS que ensenyarà les tasques que duen a terme. És una oportunitat per les famílies i sobretot pels nens i nenes, nois i noies per poder veure de ben a prop tant el camió com el material que utilitzen en cas d’emergència. Els agraïm puguin estar al centre el dia de la DONACIÓ de SANG.