Grues per la Pau

L’institut ha commemorat avui, dia 20 de novembre, el Dia Internacional dels Drets dels Infants. L’alumnat de 4t d’ESO del nostre centre i d’altres centres educatius de la ciutat ha penjat centenars de grues, fetes amb origami, a la façana de l’Ajuntament de Girona.
Els i les alumnes de 4t d’ESO han compartit aquest aprenentatge amb l’alumnat de 5è i 6è de Primària a través d’un taller pràctic, on han treballat de manera transversal la pau i la no-violència, mitjançant la història de la Sadako.
L’alumnat de l’institut va anar a fer un taller a l’escola Domeny , vaensenyar a l’alumnat de primària l’art de l’origami, també els varen llegir la història de la Sadako.

La llegenda japonesa explica la història de Sadako Sasaki, una de les víctimes de l’atac nuclear a Hiroshima durant la Segona Guerra Mundial. Tenia dos anys quan la bomba va explotar prop de la seva ciutat i malgrat semblar que havia superat, inicialment, els efectes de la radiació, als 11 anys va ser diagnosticada de leucèmia. Durant la seva hospitalització, Sadako va recordar la llegenda que deia que si feia mil grues de paper, el seu desig es compliria i ella guariria. Així, la Sadako va començar a plegar grues de paper amb l’esperança de superar la seva malaltia. Però no va poder completar les mil grues de paper, ja que va morir als 12 anys.
Tot i això, la seva història va transcendir, la Sadako te una escultura i cada any els escolars del Japó fan grues en la seva memòria i amb l’esperança que no es repeteixi cap fet semblant.
Avui les grues s’han convertit en un símbol universal de pau i esperança.

Podeu veure la notícia al Diari de Girona