Viatge a Grècia

El viatge que els alumnes de 2n de batxillerat han fet a Grècia entre els dies 21 i 25 d’abril ha resultat molt agradable i interessant per a tots els seus participants, alumnes i professors que els acompanyaven, que en aquest cas eren el mateix director del centre i el tutor del 2n B.

L’estada en terres gregues va començar la primera tarda amb una visita a l’Acròpolis i el Partenó a la ciutat d’Atenes i capital del país. Un lloc únic al món i referència per a la nostra cultura occidental. Des del cim d’aquest espai incomparable es divisa l’àmplia i extensíssima ciutat d’Atenes poblada per 9 milions de persones. Un passeig pel barri de Plaka va acabar de completar una tarda esplèndida en què es va aprofitar també per sopar i començar a tastar el tradicional menjar grec.

El segon dia engegava amb el primer contacte amb el vaixell que conduiria el grup a través de diverses illes gregues i també de la ciutat turca de Kusadasi. Una meravellosa Mykonos, animada i bullent, acollia els estudiants catalans i servia de preludi per impregnar-nos del que després serien llocs de gran anomenada. Kusadasi, doncs, a Turquia, i concretament l’antiga ciutat d’Efes van agradar i van servir per entendre la força econòmica i social de les ciutats antigues. De Turquia cap a Grècia altra vegada, i una gran sorpresa que va representar la visita a Patmos: per la calma, pels paisatges i per l’atmosfera completament grega i antiga que desprenia.

Els darrers moments del viatge els vam dedicar a Heraklion, capital de l’illa de Creta, i al conegudíssim Palau de Cnossos, i també, en aquella mateixa tarda, l’espectacular illa volcànica de Santorini, lloc reservat molt sovint a personatges famosos del món de la cultura, de la moda o de l’esport. Fotografiable cada metre quadrat.

La tornada cap a casa, amb un dolcíssim record de tot el que hem conegut, així com tot el viatge en general, es va fer amb molt bon humor i amb la sensació molt clara que a tots ens va servir de tast per tornar-hi una altra vegada i impregnar-nos encara més del món grec que, en definitiva, és d’allí d’on venim.