Gastronomia molecular i Química

El passat dia 21 a la classe de química de 1r de Batxillerat vam rebre a Daniel Schorn, químic i professor de la Facultat d’Enologia de la URV qui ens va explicar una de les aplicacions més curioses i atractives de la química, la gastronomia molecular. L’estudi de la química dels aliments, de la seva composició i transformacions han permès a alguns famosos cuiners utilitzar escumes, aires o nitrogen líquid per aconseguir noves experiències gastronòmiques.

Després de la xerrada els alumnes van poder posar en pràctica la coneguda tècnica de l’esferificació amb diferents aliments.

El professor Daniel S. ens va parlar també de seguretat alimentària, additius i de tècniques de processament i conservació d’aliments mostrant-nos com la ciència millora la nostra qualitat de vida amb exemples concrets. Al final de la sessió els alumnes van poder fer preguntes sobre els estudis superiors relacionats amb la Química que s’ofereixen a la URV.