Expedició a les Galàpagos

El nostre institut és un dels 8 centres de Catalunya seleccionat per participar en un projecte de divulgació científica impulsat pel portal de Recerca en acció de la Fundació de la Recerca i Innovació de Catalunya.

De la mà de la científica Ariadna Martinez de l’Institut de Ciències del Mar, l’alumnat de 4 t d’ESO segueix el vaixell oceanogràfic Falfor Too en una expedició que estudia les comunitats de coralls en les parets verticals submarines de les Illes Galápagos.

Els alumnes segueixen el diari d’ a bord on l’Ariadna explica el seu dia a dia i la recerca que duu a terme gràcies al robot submarí Subastian que permet aconseguir mapes en 3D d’alta resolució de les parets de coralls per caracteritzar aquest ecosistema i entendre el seu funcionament.

L’alumnat envia preguntes a la científica que respon a les seves entrades a ldiari. Un cop acabada l’expedició l’Ariadna Martínez vindrà al nostre centre per explicar-nos l’experiència.