Per què diem prou? VAGA!

Benvolgudes famílies,

a la comunitat educativa se’ns presenta un mes de març intens i com a professionals de l’educació tenim la necessitat de compartir amb vosaltres, les famílies, moltes de les coses que ens mouen a fer vaga els propers dies.

Abans de res, volem aclarir que molts professionals no estem completament d’acord amb el discurs i reclamacions dels sindicats d’educació, però hi ha un seguit de situacions que ens mouen necessàriament a fer escoltar la nostra veu exercint el dret a vaga.

Us volem aclarir també que hi ha convocades dos tipus de vagues diferents:

• Vaga de 5 dies (15, 16, 17, 29 i 30 de març) convocada unitàriament pels sindicats d’educació, amb reivindicacions diverses
• Vaga del 23 de març: en contra de la sentència del 25% d’hores lectives en castellà

Sobre la vaga de 5 dies els centres educatius hem decidit de manera majoritària centralitzar la vaga el dimarts 15. En aquest document (L’escola no s’improvisa), compartit per totes les direccions de centres públics d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Centres d’Educació Especial de Barcelona, us fem arribar un recull de tots aquells aspectes que com a col·lectiu ens mouen a dir: PROU, AMB L’EDUCACIÓ NO S’IMPROVISA!

La vaga per la llengua del dia 23 de març molt probablement també serà secundada majoritàriament.

Òbviament, cada professional podrà decidir lliurement el que consideri i participar o no en altres dies de convocatòria de vaga per defensar així els seus drets i -també- els dels vostres fills i filles perquè estem convençuts que les queixes que aquí manifestem han de ser de tota la comunitat, famílies i mestres, donat que estem parlant de les necessitats i de l’atenció de totes les nenes i nens.

Estem convençuts que el moment que estem vivint en l’àmbit educatiu a Catalunya és crucial i determinarà la qualitat de l’escola pública en els propers anys i és per això que us demanem la vostra comprensió, recolzament i suport.

Cordialment,

L’equip directiu