Projecte Horitzons a 1r BTX: la universitat més a prop!

El pla d’acció tutorial pel Batxillerat presta una especial atenció a l’orientació educativa i el suport i acompanyament a la concreció dels perfils individuals de l’alumnat d’aquesta etapa. Amb aquest objectiu, l’equip de coordinació tutorial i pedagògica de Batxillerat va considerar interessant acceptar la proposta de la Universitat Pompeu Fabra de participar en el Projecte Horitzons, el qual té com a finalitat principal el facilitar referents propers (estudiants de la UPF) a estudiants d’instituts sobre què suposa estudiar a la universitat. A més, també els proporciona recursos i eines directament relacionades amb el Treball de recerca.

L’objectiu del projecte és facilitar referents propers (estudiants voluntaris de la UPF) a estudiants d’instituts sobre què suposa estudiar a la universitat i com fer-ho. Això es desenvolupa mitjançant 4 sessions presencials: dues en què es parlarà de què és estudiar a la uni, com es fa la matrícula, es demana una beca, etc. a partir de l’experiència personal de la persona voluntària i dues sessions sobre competències digitals enfocades al Treball de Recerca.

El dimecres 1 de febrer es va programar la primera de les quatre sessions en les que la Lídia, l’Emma i la Laia, alumnes universitàries voluntàries, parlaran i resoldran els dubtes de l’alumnat de l’institut al voltant de diverses qüestions, a partir de la seva experiència personal:

• Context (Què és la Universitat?, com s’organitza?, què hi puc trobar? Com s’estudia i aprèn a la Universitat?).
  • Competències digitals orientades a la cerca informacional (Com trobo recursos d’informació per fer un bon treball de recerca?).
  • Competències comunicatives (Comunicació no verbal, comunicació verbal i oratòria)

La cloenda del programa es realitzarà el mes de maig, amb una cinquena sessió en què es farà una visita presencial a la universitat i s’aprofitarà per fer una masterclass d’oratòria.