Visita guiada per la Cervera de després del 1714

Dimarts 22 de novembre l’alumnat de 1r d’ESO de l’assignatura de Visual i Plàstica, ha visitat la zona de Capcorral i casc medieval de Cervera. Han pogut veure els canvis i l’envergadura que va suposar per la ciutat la implantació de la única Universitat de Catalunya segons el decret de Nova Planta. Han iniciat la sortida al Paranimf on s’ha fet un breu resum del context de l’època i del moment històric viscut.

Després, s’ha continuat l’explicació fora de l’edifici, recorrent els carrers on hi havia els quatre Col·legis Majors per als quasi 2000 alumnes que cursaven els estudis universitaris. També s’han ensenyat construccions de cases que es van reformar en aquell segle XVIII i van seguir les pautes de la composició arquitectònica que seguia la Universitat.

Prèviament a l’aula, s’ha realitzat una activitat que consisteix en dibuixar la planta de les

cobertes de l’edifici perquè es fessin una idea de l’institut on estudien, les seves dimensions (aproximadament una hectàrea) i de quin edifici es tracta.

La sortida va ser molt profitosa, i es van poder redescobrir unes façanes i edificis amb uns nous coneixements.