Visita de 2n de Batxillerat a Madrid

Els passats dies 2, 3 i 4 de Novembre, els alumnes de 2n de Batx van realitzar un viatge d’estudis a Madrid. L’objectiu era visitar la ciutat, que compta amb diversos atractius culturals, com monuments històrics, jardins, museus i teatres. En el viatge, els alumnes van poder tastar una mica de cadascun: el Museu del Prado i el Museu Nacional del Centre d’Art Reina Sofia; el Parc del Retiro i el Jardí Botànic; L’Almudena, el Palau Reial i la Plaça Major; el temple de Debod i la Plaça d’Espanya; etc. També van tenir temps de lleure per conèixer millor la ciutat i els seus habitants, fer compres i anar al teatre.

En el MNCARS van tenir ocasió de contemplar l’obra mestra de Picasso, el Gernika, de gran significació artística i històrica, que denuncia el bombardeig alemany de la població vasca del mateix nom durant la Guerra Civil. Al Museu del Prado, van contemplar algunes de les seves obres mestres, com “Las Meninas”, i van recórrer l’obra de Goya en el marc del programa educatiu “Goya y la libertad”. Al Buen Retiro van entrar al Palacio del Cristal i, a continuació, van gaudir de la col·lecció de plantes exòtiques que es guarden al Jardí Botànic. Des del temple de Debod –un temple egipci regalat a Espanya pel govern d’aquest país i transportat pedra a pedra fins el Parque del Oeste- van assistir a la posta de sol darrera de la Casa de Campo, que és espectacular. Altres indrets en què van poder assaborir la intensa vida social de la ciutat són la Puerta del Sol i la Gran Vía, així com els carrers contigus, plens de teatres, botigues i cafeteries. Per culminar aquestes visites, van assistir al teatre Fígaro, un dels molts existents a una ciutat tan teatral com Madrid, per riure amb la comèdia “El Secreto”.

En definitiva, uns dies intensos de cultura i una mica d’esbarjo a la capital del Regne.