SORTIDA A LLEIDA

El dia 13 de març, els alumnes de 3r d’ESO vam fer una sortida a Lleida que constava de dues activitats.
En la primera part vam anar al CaixaForum per fer una activitat molt interessant on ens van ensenyar a veure la relació que hi ha en les matemàtiques en l’àmbit musical. Una de les activitats consistia en els ritmes i en la seva divisió. En una altra activitat, vam aprendre la relació entre el so i la longitud, a partir d’un contrabaix fet amb una corda, un pal, i un bidó foradat. Per finalitzar l’activitat, ens van donar l’oportunitat de crear una breu cançó fent servir un programa d’edició de música, una experiència que a tots ens va agradar molt. Vam trobar l’activitat molt didàctica i entretinguda.
En finalitzar aquesta activitat, ens vam dirigir cap a una sala d’exposicions on hi havia part de l’obra d’Antonio López, pintor i escultor mundialment reconegut, que té obres d’art exposades a moltes ciutats importants, com ara Madrid o Boston.
Antonio López es caracteritzava principalment pels retrats escultòrics de diferents membres de la seva família, generalment, nadons.
A la ciutat de Lleida, hi ha tres grans escultures d’Antonio López. Són tres caps de nadons situats en diferents punts de la ciutat. Aquestes peces estan temporalment exposades, igual que tota l’obra de la sala d’exposicions, és a dir, que val la pena anar a visitar-ho abans que traslladin les obres d’art.
Els alumnes valorem molt satisfactòriament aquesta activitat, ja que trobem que Antonio López és un gran artista, i que és una gran oportunitat poder visitar part de la seva obra.

Laia Tamarit i Maria Raïch
3r ESO