Madrid premia a l’Institut Antoni Torroja

Els alumnes Sergi Bové i Escribano i Víctor Freixes i Martínez, que van cursar 2n de batxillerat a l’institut Antoni Torroja durant el curs acadèmic 2012-2013, han estat guardonats amb el premi San Viator, en la modalitat de Noves Tecnologies, convocat pel centre homònim de la capital madrilenya, en la seva dinovena edició.

El premi, amb una dotació econòmica de 600 euros, distingeix el treball de recerca confeccionat pels esmentats alumnes, tutoritzat per Ramon Pollina i assessorat per Mariona Rodríguez, i que porta per títol: Quimidroid, la química a la butxaca.

En concret, el treball desenvolupa una aplicació per a sistemes Android que formula i nomena compostos inorgànics, a més de calcular-ne les seves masses moleculars. Es tracta d’un treball interdisciplinari, a cavall entre la programació informàtica i la química inorgànica, que dona resposta a un dels requisits fonamentals de tota aposta tecnològica: satisfer la demanda dels usuaris amb un producte fins ara inexistent al mercat dels dispositius multimèdia.

El lliurament del premi, obsequis i diplomes tindrà lloc el dissabte, dia 5 d’octubre, a la Sala d’Actes del centre madrileny, en un acte solemne presidit per la Dra. Margarita Salas, membre de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals.

AQUÍ, podeu veure’n imatges!

Ramon Pollina | Professor