Primera inspecció del curs al riu d’Ondara

Divendres dia 28 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO que participen al servei-aprenentatge «Water Watchers» van anar al riu d’Ondara per observar-lo i valorar-ne el seu estat.

La tasca va consistir en analitzar les condicions generals en que es troba el riu i la ribera, la qualitat de l’aigua i la presència d’éssers vius com a indicadors de la «salut» del riu.

De les conclusions que es desprenen dels paràmetres analitzats, podríem dir que la bona notícia és que l’aigua hi flueix malgrat la sequera. Segons els nostres càlculs el cabal és de 60 L/seg. El que ja no pinta tan bé és que l’oxigen dissolt a l’aigua no supera el 40% del que podria contenir. Les dades obtingudes seran comunicades amb més detall a l’Associació Hàbitats i a les comunitats de regants de l’Ondara.

Val a dir també, que aquesta inspecció es repetirà cada divendres de final de més, per poder fer un seguiment de com evolucionen les condicions del riu a mesura que avança el curs escolar.