Més de 270 kg de residus recollits en la campanya Let’s Clean Up Europe

Dimarts 9 de maig, dins de les accions d’Escola Verda i coincidint amb la campanya Let’s Clean Up Europe que se celebra durant tot el mes, l’alumnat de 2n d’ESO hem participat a millorar el nostre entorn.

Per tal de dur a terme la recollida ens hem dividit en dos grups, netejant dos espais diferents. Un grup ha començat al Portal dels Pous i l’altre a les quatre barres i ens hem trobat als Safaretjos al cap d’una hora i mitja. En aquest punt hem pogut observar la gran quantitat i diversitat de residus trobats.

Uns dels més abundants han estat les ampolles de vidre i ens ha sorprès també la gran quantitat d’envasos i ferralla. Destaquem que hem trobat un pneumàtic de tractor, una tanca metàl·lica, un para-xocs d’un cotxe i una part d’un cotxet.

Per comptar les deixalles ens han acompanyat unes membres del Consell Comarcal de la Segarra i les dades obtingudes són: un total de 270,85 kg, amb 0,8 kg de cartró, 26,02 kg d’envasos, 59,80 kg de vidre i 184,23 kg de rebuig.

Durant aquests pròxims dies reflexionarem sobre possibles mesures preventives i correctores per evitar nous abocaments en aquests espais i tothom qui ho vulgui podrà comunicar la seva proposta en una bústia que trobarà al tauler d’escoles verdes del nostre passadís. Aquests suggeriments es faran arribar a la Paeria de Cervera.

Perquè no és la meva brossa, però sí el meu planeta!