L’Antoni Torroja destaca en les competències matemàtiques

Els dies 12 i 13 de desembre passat, es van celebrar les proves conegudes com a “Problemes a l’Esprint”, que anualment organitza la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), entre d’altres entitats promotores. En aquesta edició hi van participar els alumnes dels nivells de 3r i 4t d’ESO de l’institut Antoni Torroja, amb uns resultats excel·lents.

L’activitat consisteix en, mitjançant el treball en equip i amb la col·laboració entre els diferents components del grup, resoldre una col·lecció de problemes matemàtics específics, proposats per l’organització de les proves a tots els centres participants, tot debatent els mètodes i estratègies emprades i analitzar-ne les solucions, en el menor temps possible.

Els alumnes de l’Antoni Torroja van ser capaços de resoldre tots els problemes proposats en un temps inferior a una hora, fet que els situà entre els 11 millors centres d’entre un total de 156 instituts participants de tot Catalunya, i amb un nombre final de 2.600 alumnes competint simultàniament a tot el país. Cal destacar que els problemes proposats no són els que habitualment es tracten a les aules, sinó que els alumnes han de fer servir tant la seva intuïció matemática com els continguts impartits a les classes per a abordar-los. Enhorabona a tots i a totes!