Commemoració del 75è aniversari del primer bombardeig sobre Cervera durant la Guerra Civil

El passat 3 de desembre, l’alumnat de Cervera vam assistir a l’homenatge que es va retre a les víctimes dels bombardeigs durant la Guerra Civil, més concretament, al del primer bombardeig esdevingut el 3 de desembre del 1938.

Durant la setmana anterior es van dur a terme una sèrie de classes explicatives sobre la Guerra Civil per a conscienciar l’alumnat i es va passar unes entrevistes realitzades a quatre supervivents.

La commemoració es va iniciar amb una marxa silenciosa de cinc-centes persones que va recórrer els espais que van ser bombardejats, des de la torre del Ferran passant per l’avinguda Catalunya fins al passeig de l’estació. Allí, davant d’un dels edificis bombardejats, el centre obrer, es va fer una lectura dels fets i es van llegir el nom de les víctimes.

L’acte va ser presidit pel paer en cap, Ramon Royes, Carme Bergés, directora del Museu Comarcal de Cervera i el president del Memorial Democràtic, Jordi Palou-Loverdos, els quals van fer uns parlaments al llarg de l’acte.

La commemoració va tenir una gran repercussió als medis de comunicació; van assistir a l’acte televisions com NextTV, televisió de la Segarra i de l’Urgell, TV3, Catalunya Ràdio i premsa local, com la Veu de la Segarra.

Lluís Bellas, Judit Castellà i Pau Carbonell | 2n Batxillerat