Compartim les experiències de l’ “Activa’t a casa”

El divendres 21 de març va tenir lloc a l’Institut Antoni Torroja l’explicació per part dels alumnes de 4t d’ESO de les tasques que han dut a terme en el programa “Activa’t a Casa”, un APS que té com a principal objectiu l’atenció durant dues hores setmanals de gent gran amb malalties neurodegeneratives o bé que tenen limitacions en la seva autonomia. La directora del centre educatiu Blanca Cuñé inicià l’acte, tot donant la benvinguda als representants del CAP de Cervera, Càritas Interparroquial, Creu Roja, la Residència Mare Janer i el Casal de la Gent Gran; entitats, totes aquestes, que també tenen part activa en l’esmentat projecte. No hi va voler faltar tampoc una àvia amb la seva acompanyant, com a representant dels destinataris d’aquest conjunt d’activitats. Tot seguit Marc Holgado, regidor d’Educació de la Paeria, lliurà un diploma de reconeixement i agraïment a cadascun dels diferents alumnes participants, els quals van anar desgranant i posant en comú, durant més d’una hora, les diferents experiències realitzades en cases particulars i a la residència que han consistit principalment en activitats relacionades amb interpretacions musicals, jocs de taula i en amables converses intergeneracionals. Un altre grup d’alumnes va mostrar exemples del material elaborat per tal de servir de suport en les diferents tasques. Un fet a destacar és que tots els alumnes van ressaltar la creixent motivació i l’enriquiment personal que els hi ha suposat la relació amb els avis. Finalment Glòria Serra, professora coordinadora del programa, va donar a conèixer les actuacions que tindran lloc al llarg del tercer trimestre i els diferents alumnes que hi intervindran. No hi ha dubte que l’exemple de generositat mostrat per aquests adolescents ens fa sentir més optimistes pel que fa a l’esdevenidor de la nostra complexa societat.

Toni Mayoral | Professor