Aprenem a l’Espluga de Francolí

El passat dia 5 de desembre l’alumnat de 1r d’ESO vam anar d’excursió a l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) junt amb les professores de Ciències Socials: Josefina Boquet, Teresa Porredon i Montserrat Dalmau.

Primerament vam anar a un parc, lloc on vàrem esmorzar i esbargir-nos una estona. Més tard ens vam dividir en dos grups.

TALLER D’EXCAVACIÓ
Per iniciar l’activitat, la guia, la Cristina, ens va introduir dins el món de l’arqueologia. Seguidament ens van dividir en quatre grups de sis i un de cinc. Mitjançant una sèrie d’estris arqueològics i treballant en un metre quadrat, vam poder trobar rèpliques amagades i d’una manera o altra, posar-nos a la pell d’un arqueòleg. Al mateix temps observàrem peces de sílex, pissarra, ceràmica, pigments naturals, etc. i vam aprendre com era la vida en aquells temps prehistòrics. Per acabar, vam muntar diverses peces de ceràmica.

MUSEU DEL VI I L’OLI
Aquest celler – cooperativa modernista ens va agradar molt. Per començar la Isabel ens ensenyà uns dipòsits o bidons anomenats tines on s’emmagatzema el most perquè fermenti. Poca estona després vam baixar unes escales i vam poder apreciar l’embotellament del vi i cava i una sala on anteriorment hi havia dos cubs d’emmagatzematge de vi on fermentava. Encara més avall vàrem visitar una detallada exposició sobre la vinya i el vi. Després vam observar els llocs d’emmagatzematge i producció del cava i també l’oli. Finalment vam veure un audiovisual sobre el modernisme.

COVES DE LA FONT MAJOR I DE LA VILA
Abans d’entrar, novament, la Isabel ens indicà que aquestes eren de les coves més llargues del món formades per conglomerat. Ens va interessar força, ja que una gran part de la cova era museu, fet que va justificar l’essència de projeccions de diverses èpoques, sigui Paleolític, Neolític, etc. Ens va encuriosir bastant que la cova tingués una llargària de 3 quilòmetres, i que el riu Francolí naixés a l’interior d’aquesta mateixa. En conjunt, ens va agradar.

Vam tornar al parc per dinar i vam marxar amb autocar cap a Cervera. En conclusió, va ser una gran sortida farcida de diversió i aprenentatge, i creiem que vam aprofitar el temps.