ENS VISITA L’ESCRIPTORA MARIA BARBAL

El dia 16 de gener els alumnes de quart, vam tenir l’oportunitat de conèixer a l’escriptora catalana Maria Barbal i passar una estona amb ella parlant d’un dels seus llibres més coneguts, Pedra de Tartera, que havíem llegit durant el primer trimestre.

L’escriptora del Pallars, ens va fer una conferència en la qual vam aprendre els passos per escriure un llibre; primer cal tenir una idea general  sobre el que es vol escriure, llavors, mitjançant esbossos, arreglant i editant cada part, rellegint i rellegint, s’aconsegueix escriure una bona obra. Els exemples que ens va donar perquè la xerrada fos entenedora van ser de Pedra de Tartera.

Les seves obres són escrites a partir d’un fet històric, d’una realitat, o d’alguna notícia d’actualitat entre d’altres. Llavors mitjançant les seves vivències i imaginacions, aconseguia tenir un argument, i d’aquest, crear una novel·la.

Va ser una bona experiència per a tots els presents, tant alumnes com professors, ja que era la primera vegada que teníem l’oportunitat de conèixer una autora coneguda.

Joan Dalmases i Judit Prat.

4t d’ESO