Dia de tallers, dia de facultats

El dimecres 5 de febrer, al voltant d’una trentena d’alumnes de 1r de batxillerat del nostre centre es van desplaçar a Barcelona amb dos objectius: l’un acadèmic; l’altre de coneixement i familiarització amb l’entorn.

En concret, l’objectiu acadèmic consistia en la realització d’uns tallers d’Electrònica a la Facultat de Física de la UB, d’un matí sencer de durada, i emmarcats dins de la matèria de Ciències per al Món Contemporani. El col·lectiu d’alumnes es va dividir en dos grups, i mentre l’un veia les implicacions d’estalvi energètic associades a la tecnologia electrònica, l’altre analitzava els budells dels telèfons mòbils.

Aprofitant les pauses per esmorzar i per dinar, van assolir el segon objectiu: constatar de primera mà com és la vida dels estudiants en una Facultat, de quines instal•lacions disposen a la Universitat i quin ambient es respira a les aules dels alumnes de 1r curs, mentre fan un examen, per exemple. La sensació era la de poder visualitzar el seu propi futur amb dos anys d’antelació.

Gaudiu de les imatges i comprovareu com les cares de tots plegats indiquen que fou un matí intens i ben aprofitat!

Ramon Pollina | Professor