BERLIN 2015

La setmana del 13 al 17 d’abril , els alumnes de 3r d’ESO que fem l’optativa d’alemany, vam fer una sortida cultural i a la vegada lúdica a la capital alemanya, a Berlín, acompanyats per la Teresa Puig i la Teresa Porredon

El primer dia, va ser gairebé tot dedicat als vols, viatges, aeroports i estacions. Vam arribar perfectament i sense cap inconvenient a l’aeroport de Berlín (Schönefeld).  Quan tots vam tenir els nostres equipatges, ens vam dirigir, amb tren, cap a l’hotel on estaríem allotjats tota la setmana. Ja instal·lats, ens vam dirigir cap a la Porta de Brandenburg passant de camí per l’Holocaust, un memorial a tots els jueus d’Europa que varen ser assassinats. En arribar a la Porta de Branderburg, vam veure que hi havia una manifestació contra el racisme i per precaució, la decisió de marxar i deixar la visita a la Porta per més tard, va ser la més encertada. D’aquesta manera a la nit, havent sopat, vam poder contemplar la gran bellesa de la Porta de Brandenburg amb la seva quàdriga il·luminada. I, de camí cap a l’hotel ens vam aturar al Sony Centre, un centre comercial ple de vida i colors.

El dimarts, ens vam dirigir altre cop camí a la Porta de Brandenburg per a escoltar tota la seva història que ens explicaven les professores tant en alemany com en català! Més tard, vam anar a la Bebel Platz, una plaça molt important i emblemàtica on tots els llibres que no complien amb el pensament de Hitler, van ser cremats en una gran foguera. Cap als volts del migdia, ens dirigíem al Parlament (Reichstag), per poder pujar a la gran i impressionant cúpula i, des d’allà, veure la ciutat de Berlín. Després de quedar meravellats de les vistes de Berlín, ens vàrem dirigir cap a l’estàtua de la Victòria i la vam poder contemplar força bé malgrat les quatre gotes que queien i tornaven el dia gris.

El tercer dia, dimecres, ens vam dirigir cap al Checkpoint Charlie. Aquest lloc havia estat la frontera per a poder passar del Berlín est al Berlín oest, un lloc on moltes persones havien patit, on s’havien volgut enfilar, on havien volgut escapar…Tot això ho vam poder veure en una exposició a l’aire lliure que explicava la història de la frontera, com havia estat la seva evolució. Després d’haver vist aquesta frontera, vam anar direcció cap a l’Illa dels Museus. Malgrat que no vam poder entrar en cap d’ells perquè molts estaven en obres, vam poder veure’n les seves façanes i, per tant, la seva arquitectura. Molt bonica!! Sortint de l’illa dels museus podíem veure la Catedral de Berlín, molt gran i molt maca, i també l’Spree (riu principal de Berlín), que passava just a la vora de la Catedral. Molt a prop de la Catedral, hi havia la Torre de la Televisió i l’Ajuntament Vermell. Vam observar els dos edificis des de fora. Però la Torre de la Televisió, també la vam observar de dins. Ens vam enfilar fins a 207 metres d’altura i va ser impressionant. Estàvem a l’edifici més alt d’Europa i podíem veure completament i perfectament tota la ciutat. Va ser molt bonic! Acabada l’activitat, vam dirigir-nos cap a l’Alexander Platz, allà hi havia un rellotge característic que indicava les diferents hores de diferents llocs del món. Finalment, vam acabar el dia visitant el barri més antic de Berlín, el barri de Sant Nicolau.

El viatge s’anava acabant i bona part del dijous va ser dedicada a visitar el Camp de Concentració de Sachsenhausen, un poble que hi ha prop de Berlín. La visita al camp ens va impressionar a tots, ja que vam poder veure de primera mà i estar presents al lloc on més de 2.000 persones havien estat maltractades, matades i sotmeses a un patiment constant. Va ser tota una experiència i sobretot una gran reflexió per a tots.  A la tarda vam tornar cap a Berlín amb tren i vam estar a l’estació principal de Berlín, la Haupbahnhof. Cap al tard, ens quedava l’estoneta justa i perfecta per anar a fer l’esperada visita al Mur de Berlín on vam poder veure les famoses i típiques obres d’art que pintors de renom havien deixat en el símbol identificatiu de la ciutat.

Divendres…l’últim dia, va ser el dia de preparar maletes i de deixar l’hotel on vam estar tant i tant bé. Com a últimes visites, vam anar a la Porta de Brandenburg, passant per l’Holocaust i acabant finalment en una exposició (La topografia del terror) que explicava tota la història per la qual Alemanya havia passat.

Amb aquest record vam marxar de Berlín, una ciutat plena d’història i monuments que ens ha permès un viatge fantàstic

Ona Riu

3r d’ESO