L’Associació Alba a l’institut

El passat divendres dia 8 de novembre, els components de la campanya “Parlem-ne” de l’associació Alba van visitar l’alumnat de 3r d’ESO de l’ institut per tal de fer una conferència sobre els trastorns mentals. Ens van parlar de diferents aspectes sobre aquest tema, entre ells les diferents causes dels trastorns mentals, les conseqüències i els més comuns. Tot i que part de la societat pensa que els trastorns mentals són una sola malaltia, avui hem entès que n’hi poden haver de molts tipus i que cada trastorn és un món diferent. També cal recordar que les persones que al llarg de la seva vida han patit algun d’aquest problema té els mateixos drets que la resta i no ha de ser discriminada per aquest motiu. Per últim hem escoltat de la boca d’un home i d’una dona que han patit trastorns mentals durant la seva vida, la seva experiència i el que se sent en aquestes circumstàncies.

Ha estat una xerrada molt interessant i ens ha ajudat a solidaritzar-nos amb les persones que han patit alguns trastorn mental.

Marta Aldomà Boquet | 3r ESO