El dimarts 29 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO vam anar d’excursió al pantà de La Baells i a la mina de Cercs.
Primer, vam visitar el pantà, on ens van explicar part de la seva història, característiques de la presa (capacitat d’embassament, mides de la presa…), la seva estructura interna, el significat de les indicacions que trobàvem al llarg de la visita i vam visitar el claustre i les galeries.
Després vam anar a la mina, on vam recórrer cinquanta metres amb un tren miner que després vam desfer mentre ens explicaven com era la vida dels miners i com va anar evolucionant el treball de la mina al llarg dels anys.
Finalment, vam visitar el museu, on vam acabar d’aclarir alguns detalls que ja havíem parlat dins la mina.
Va ser una sortida molt profitosa, ja que ens va servir sobretot, per adonar-nos de la complexitat tècnica que hi ha darrere les preses i la realitat respecte al món miner. (Helena Esteve Badia, alumna de 3r d’ESO A)



