Vídeo concurs coeducació “Hawai” – Protocol Violència Masclista Premià de Dalt

El divendres 26 de març es va presentar el “Protocol contra la violència masclista” de Premià de Dalt.

L’activitat realitzada durant el segon trimestre per l’alumnat de 4t a 6è va ser present en aquesta presentació amb el vídeo que el productor Marc Palacios va enregistrar en dos dies importants: el dia del lliurament de premis celebrat el dijous 11 de març i el dimecres 17 de març, dia en què l’alumnat va interpretar les cançons i poemes creats pel concurs.

Estem molt orgulloses d’haver pogut contribuir amb aquesta activitat a la conscienciació de les noies i nois de 10, 11 i 12 anys del centre. El foment de la coeducació i de la igualtat de gènere és una prioritat en l’actualitat. Les noves generacions han de créixer amb una mirada crítica cap a les cançons que estan de moda perquè darrera de lletres que semblen inofensives s’hi amaga un masclisme que hem de superar.

Recordem que des del mes de gener, els grups de 4t, 5è i 6è han estat treballant en un projecte de coeducació promogut per l’AMPA Santa Anna anomenat “Concurs Hawai”.

A partir de la cançó Hawai de Maluma i de la lletra de resposta feminista Hawai de Beatriz Luengo, l’alumnat de cada grup s’ha organitzat en grups de treball de 3 o 4 noies i nois per reescriure la lletra d’aquesta cançó o d’altres similars.

Podeu accedir a veure les lletres de les cançons acabades en aquest enllaç:

CANÇONS PEL CONCURS HAWAI

Els premis i diplomes es van lliurar dijous 11 de març a la sala polivalent amb la presència de les persones del jurat.

Les membres del jurat han estat:

• Marta Torres, mestra de l’escola que ha seguit una formació sobre coeducació aquest curs
  • Teresa Navés, professora de secundària que fa de formadora de coeducació i d’igualtat de gènere
  • Anna Garcia, educadora social de Premià de Dalt, implicada en temes d’igualtat de gènere
  • Anika Black membre de la Junta de l’AMPA, encarregada de les activitats extraescolars del centre.

Podeu veure els criteris de valoració en aquest enllaç:

CRITERIS DE VALORACIÓ DEL CONCURS DE CANÇONS HAWAI

Els guanyadors del concurs han estat:

4t A, 4t B, 4t C i 5è C – Premi de grup amb lliurament d’un diploma per cada participant

5è B – Aitor, Claudia, Laia i Victor

5è A – Noah, Bruno, Lucia i Laura

6è A – Anna, Marc, Neizan, Fàtima, Aitana

6è B – Paula Isabel, Nacho, Aya, Herenia i Ali

6è C – Nabiha, Ainara, Omar i Aya

Donem les gràcies a tot l’alumnat que hi ha participat per la motivació que han mostrat i la implicació en fer una bona feina.

També volem agrair a la Junta de l’AMPA la presentació d’aquesta proposta que ha permès treballar la coeducació a les aules i els premis atorgats que han omplert d’il·lusió a les noies i nois de 4t , 5è i 6è.

Cliqueu la imatge per a poder veure les fotos