Taller Canvi climàtic a 5è

Ahir, l’alumnat de 5è de primària va realitzar a l’escola un taller per entendre una mica millor el canvi climàtic. El taller va consistir en fer 4 experiments:

1. Fem que l’aigua del mar sigui més àcida, comprovant-ho amb un test de ph o grau d’acidesa: Vam comprovar que si a l’aigua del mar li afegim CO₂ , es torna més àcida i això pot ser perjudicial per a nosaltres, per als peixos, coralls, … i, a més a més, afavoreix que hi hagi més meduses!!
  2. Fem CO₂ : Vam provocar una reacció entre el vinagre i el bicarbonat que va inflar un globus (CO₂).
  3. Escalfem CO₂ : Vam escalfar durant 3 minuts 2 pots de vidre: un el vam deixar buit i a l’altre, hi vam posar CO₂  (gràcies a la reacció vinagre-bicarbonat). Vam apuntar la temperatura abans de calentar-ho i després. Vam comprovar que el que contenia CO₂ s’escalfava més.
  4. Escalfem l’aigua del mar: Vam simular aigua del mar (aigua + sal), la vam posar en una ampolla i vam mesurar la seva temperatura i el nivell. Després d’escalfar-la durant 5 minuts, vam comprovar que havia augmentat la temperatura i el seu volum.

Els nens i nenes van fer grups de 5-6 membres i van dur a terme els 4 experiments.

Va resultar molt interessant i vam entendre una mica més la importància de cuidar el planeta: massa CO₂ en el planeta provoca un augment de la temperatura, el que fa que augmenti el nivell del mar i el torna més àcid.

Col·laborem entre tots a frenar el canvi climàtic!

Podeu veure les fotos de 5èA i B clicant el següent enllaç  https://photos.app.goo.gl/KRjW4vFqWkvBYppo7