Batxillerat d’Arts Escèniques

BATXILLERAT ARTÍSTIC ESCÈNIC

Aquest itinerari té com a assignatures pròpies Llenguatge Musical, Anàlisi Musical i Arts Escèniques. I, compartides amb l’itinerari d’Arts Plàstiques, Cultura Audiovisual i Fonaments de l’Art.

Llenguatge Musical

En aquesta assignatura es treballa el llenguatge musical des d’una perspectiva àmplia, no ens centrem en aspectes teòrics sinó en intentar que cada alumne pugui fer servir la música com a mitjà d’expressió.

Aprofitem la diversitat en els coneixements musicals de l’alumnat per formar grups on cadascú supera reptes musicals adequats al seu nivell.

Anàlisi Musical I i Anàlisi Musica II

Treballem l’anàlisi musical des d’una perspectiva pràctica allunyada de formalismes teòrics.

Partim de l’emoció de l’escolta per endinsar-nos en el coneixement dels elements que formen el fet musical.

A partir d’una selecció de 40 obres fonamentals en la història de la música analitzem la textura, instrumentació, estil, corpus teòric musical, gènere etc… per tal de dibuixar els estils més importants de la història de la música.

Abastem des de la música gregoriana fins al funk passant per Haendel, Vivaldi, Pergolesi, Mozart, Beethoven, David Bowie i una variada llista.

No són necessaris els coneixements musicals previs per cursar aquesta assignatura però és imprescindible sensibilitat i estima per la música.

Arts Escèniques

A Arts Escèniques, quatre hores a segon de Batxillerat, treballem a nivell pràctic entorn d’un projecte escènic que es renova cada any.

Des de la tria del tema i la creació d’un text fins a les funcions de final de curs, treballem totes les tècniques necessàries per a que cada alumna adquireixi la maduresa tècnica i la sensibilitat per a fer-se càrrec de la seva part dins el treball grupal.

Tècniques de representació:

• Control del gest i de la veu, la relació dramàtica amb l’objecte i l’estudi de l’ús de l’espai.

• Desenvolupar i estructurar idees respecte a un conflicte entre personatges en un lloc i temps determinats, procurant que aquestes siguin compreses pels altres al presentar-les.

• Conèixer textos de la literatura dramàtica.

• Integrar de forma harmònica altres llenguatges artístics associats al teatre, especialment els mitjans d’expressió visuals, plàstics, acústics i musicals.

• Importància del treball col·lectiu on la perseverança en el treball a llarg termini té com a resultat l’èxit de tot el grup.

• Fomentar la comunicació oral i expressiva i el treball en equip, més enllà de la creació artística.

A més de les funcions al gimnàs de l’institut (per als diferents grups d’ESO i de primer de Batxillerat) es fa una visita a l’Institut del Teatre i rebem una formació específica en dansa contemporània per part del col·lectiu Agitart.

1 comentari

1. Jordi Lara Surinyach

Bon dia,

Voldria informació (places, requisits d’ingrés, quotes..) per a una alumna per a:

– 3r d’ESO
    . Batxillerat d’arts escèniques.

Molts gràcies.
    Jordi Lara