Cròniques de l’Estada de Convivència de l’alumnat de 1r d’ESO

Aquesta és una petita crònica de l’estada de convivència de l’alumnat de 1r d’ESO. Tres dies i dues nits on la consigna ha estat Non-Stop. Activitats de cohesió i d’aventura per promoure el treball en equip, el sentiment de pertinença, el respecte i la companyonia.

25/10/23 – 16:51. Iniciem el viatge de retorn a Sant Cugat. Recordeu que les famílies poden esperar els seus fills i filles al pont del carrer Pere Serra sobre el Parc Central. Està previst arribar passades les 18:30.

25/10/23 – 14:00. Acabats de dinar, preparem el lipdub i gravem. No volem fer spoiler, només us avancem que ho heu fet genial, des de la creació de la música amb els vostres professors Na Edurne i En Noel, fins a la coreografia a la pista amb les vostres professores Na Pili i Na Maricel. Uns cracks tots plegats!

25/10/23 – 9:45. Comença l’últim torn d’activitats d’aventura. Tot i la son i el cansament, l’alumnat ha deixat els dormitoris i les dutxes impecables; cal felicitar-los!

25/10/23 – 7:30. Bon dia! Comença el torn de dutxa. A les 8:00 els dormitoris han d’estar recollits, les maletes tancades i a la porxada!

24/10/23 – 1:42. Després del sopar, la festa de la música, ball i disbauxa! … i a les 0:30, tothom a dormir! Bé, no tothom. Alguns alumnes han hagut de fer una petita visita al bosc, ben a les fosques, per entendre que als dormitoris cal fer silenci …! Bona nit!

24/10/23 – 19:38. Activitats d’aventura, assaig general del lipdub i dutxes. En uns minuts l’alumnat pararà taula i soparà.

24/10/23 – 13:15. Segon gran àpat a la casa de colònies. Avui l’alumnat està més organitzat, més silenciós, tot plegat més net i amable. És el cansament o és que ja hem après el funcionament i les normes? Després de dinar, l’alumnat assaja el lipdub amb l’ajuda dels monitors. Tot seguit, continuem amb les activitats d’aventura.

24/10/23 – 12:11. L’entorn en plena natura verda i humida, silenciosa, entre companys, és l’espai perfecte per conèixer-se d’una altra manera, superar nous reptes i crear vincles d’amistat.

24/10/23 – 11:00. Les altres activitats d’aventura són Supervivència, Circuit de ponts, Itinerari de natura, Orientació, Tir amb arc, Gimcana, Hípica i Taller de nusos.

24/10/23 – 9:45. I comencen les activitats d’aventura! Una d’elles, la tirolina.

24/1023 – 8:30. Dormitoris recollits (vaja, més o menys), dutxes netes, una petita volta per l’exterior i, finalment, l’esmorzar tan esperat.

24/10/23 – 6:35. Impossible retenir la nit silenciosa. Fora encara ben fosc, alguns tenen els ulls ben obert i ja estan ben actius. Aprofiten per anar a la dutxa. Ja no dorm ningú.

23/10/23 – 0:47. Alguns ja dormen. D’altres… A les 1:45 el professorat ja pot anar a dormir. Bona nit!

23/10/23 – 22:45. Ja han sopat. Què sorollosos! Tot en ordre, comencen els jocs de nit!

23/10/23 – 18:30. Maletes i motxilles a les habitacions, dutxa i a esplaiar-se fins a l’hora de sopar.

23/10/23 – 16:30. Arribats a la casa de colònies, els monitors han explicat totes les normes i, mitjançant jocs, han format els grups de les activitats d’aventura de demà.

23/10/23 – 14:20. Hem acabat les activitats del matí: Dragon boat, jocs cooperatius i passejada entorn de l’estany. Ara el picnic. Després agafarem autocars fins a la casa de colònies el Xalió.

23/10/23 – 10:20. Esmorzats, ens agrupem per fer les activitats del dia entorn de l’estany de Banyoles. Fa sol, i fins i tot calor.

23/10/23 – 8:10. Finalment arriba el segon autocar i podem marxar. Ens ha plogut una mica, però sembla que el dia aguantarà!

Objectius de l’activitat:

Aquesta activitat pedagògica té com a objectius cohesionar l’alumnat procedent de centres diferents, adquirir estratègies de gestió emocional i d’autonomia personal, el treball en equip, els valors de respecte a les persones, a un mateix i a l’entorn, a través d’activitats en plena natura, la convivència durant tres dies i dues nits, l’esport d’aventura, el coneixement del medi, la dansa i la música, i la desconnexió del mòbil, de les pantalles i, també, de la quotidianietat de l’entorn familiar.

Recordem:

• Arribarem el Dimecres 25 d’octubre, previsiblement a les 18:30 hores. Podreu recollir els/les vostres fills/filles al pont del carrer Pere Serra que creua el Parc Central.

Us informarem de com va l’activitat a través de la pàgina web i del compte Instagram de l’Institut.