Espectacle “Qui soc jo?!”

Durant el 3r trimestre, l’alumnat de l’específica de 4t d’ESO d’Arts Escèniques dansa – moviment, junt amb la professora Dolors Armengol, ha treballat una creació artística titulada “QUI SOC JO?!”.

La creació portava el segell de l’alumnat, ens transportava a l’adolescència, al moment d’elles, “QUI SOC JO?”, “què és ser un adolescent”, “creure’s la reina del món”, “sentir-se dins d’un laberint d’on no pots sortir”, “seguir el líder”, “fer colla”…, les primeres parts ens explicaven a través del moviment tots aquests sentiments i emocions. Per contrapartida l’última part expressa el seu retrobament amb ells i elles. Així, a través del moviment han estat capaces d’expressar allò que no podien a través de les paraules: l’alliberament, la recerca de la seva ànima, el sentir-se tranquil·les i en pau. Tenint en compte els bassals de les seves llàgrimes que ara els diuen les veritats, i els han ajudat a saber “QUI SOC JO?!”.

En la creació artística de moviment, també teníem text, i audiovisual, projectat en una gran pantalla darrere dels ballarins. Aquest audiovisual va ser editat pel professor de Cultura Audiovisual Jordi Biendicho.

La mostra es va exhibir per primer cop a l’Institut Angeleta Ferrer i Sensat el 13 de juny a les 17,00 hores i va ser tot un èxit. L’aforament va ser complet, tant de pares com d’alumnes i de professors. Després vam anar a Cerdanyola a l’Ateneu el dia 16 de juny, per participar d’una mostra d’Arts Escèniques amb més instituts tant de Catalunya com de fora. Aquesta mostra estava organitzada per l’institut Banús de Cerdanyola del Vallès.

El fet d’actuar a dalt d’un escenari, equipat amb totes les eines pròpies d’un espectacle professional, va fer que els nostres alumnes se sentissin artistes i molt especials. Fou una experiència realment molt bonica i enriquidora. A continuació podeu veure’n alguns fragments.

Text: Dolors Armengol, professora d’EF i AE.

Cartell de l’espectacle: elaborat per Queralt Agustín, alumna del batxillerat artístic.

Fragments de l’espectacle: