Dan Garcia, alumne de l’Angeleta, es proclama campió d’Europa de songahm taekwondo

Aquest 29 d’abril, l’alumne de primer de batxibac C Dan Garcia es va proclamar campió europeu de songahm taekwondo.
A l’examinar-se de cinturó negre aquest desembre, va ser observat per la directora de la seva escola, la qual es va sorprendre amb les seves capacitats i, per tant, li va proposar de viatjar al campionat europeu juntament amb els vint millors alumnes de l’escola, ja que veia possibilitats que s’emportés algun premi. Des d’aleshores ha estat entrenant exhaustivament per a quan arribés aquell dia. Va ser convidat també a formar part del “Demo team”, un equip de coordinació d’arts marcials extremes (XMA) per poder fer una demostració també al final del campionat.
Així, el dia 27 d’abril va viatjar juntament amb el seu equip fins a Lisboa per anar a competir a Cascais. Aquell mateix dia els van deixar entrenar en solitari i el següent dia va haver-hi un entrenament amb el Gran Master M.K Lee, novè en songahm taekwondo i cofundador de l’ATA (associació americana de taekwondo).
Finalment, el diumenge 29 va començar la competició. Hi havia diverses modalitats en les quals competir, però el Dan va guanyar en la de formes tradicionals, amb una sèrie de complexos i precisos moviments d’arts marcials prèviament estudiats que va haver de demostrar davant un jurat, en la seva categoria de cinturons negres de 15 a 17 anys.
Finalment, es va fer la demostració del demo team, davant dels 250 competidors i 300 espectadors, entre ells Grand Master M.K Lee, que els va felicitar en persona.
Ara el Dan té el títol de campió europeu en formes tradicionals de songahm taekwondo, però continuarà entrenant per mantenir el títol a la següent competició.