Projecte ILEC

El  Projecte Impuls de la Lectura (ILEC) té com a objectiu potenciar la lectura sistemàtica en totes les matèries del currículum per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels joves. La competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

Una de les activitats més destacades d’aquest projecte, que impulsem al nostre centre des del curs 2015-2016, és el Temps de Lectura. Cada dia, tot l’alumnat i el professorat del centre dediquem 30 minuts a la lectura silenciosa o bé a altres activitats de dinamització lectora, amb l’objectiu de formar bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint. La finalitat és que els alumnes experimentin el plaer de la lectura perquè quan ho fan adquireixen involuntàriament i sense fer gaire esforços conscients, quasi totes les habilitats lingüístiques. Per això, és important que puguin seleccionar les pròpies lectures i tinguin accés a material que els sigui atractiu. És per aquest motiu que poden recórrer a les Ambaixadores de lectura, o bé agafar llibres en préstec durant l’hora del pati (bibliopati) per conèixer el fons de què disposem i diversificar les seves preferències lectores. A més a més, de manera periòdica, es fan Clubs de Lectura perquè els nois noies tinguin un espai on donar la seva opinió sobre les novel·les i relats que llegeixen i puguin parlar de llibres.