Qui som

L’Institut Vil·la Romana és un institut públic que ofereix ensenyament secundari obligatori (ESO) i ensenyaments postobligatoris de batxillerat i de formació professional. És un centre referent en la família de Fusta i Moble dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental. Des de fa anys, té una trajectòria d’adaptació a les necessitats educatives de l’alumnat. En destaquen un bon ambient de treball i una autogestió forjada a poc a poc, amb confiança, responsabilitat i compromís. Pretén integrar millores constants en l’educació i actualitzar-se, mantenint com a base tota l’experiència adquirida aquests 25 anys del centre.

Així mateix, el centre està compromès en el desenvolupament de diferents projectes de millora educativa com són: Escola Verda, Erasmus+, Cooperació i Solidaritat, Pla d’Impuls de la Lectura, Impuls FP, FP dual, programa Catskills, Generació Plurilingüe, Escacs a l’Escola i MUFPS. I alhora s’aposta singularment pel pla d’acció tutorial, l’acollida i l’atenció individualitzada de l’alumnat.

Al centre, l’alumnat és el protagonista del procés d’aprenentatge i del desenvolupament físic i personal per acompanyar-lo i orientar-lo en el seu projecte de vida. Per això, es vetlla per una bona educació fonamentada en una bona relació personal entre l’alumnat, les famílies i el professorat, d’acord amb els principis d’excel·lència i eficàcia educativa expressats en la Llei d’Educació de Catalunya (LEC).

Missió, visió i valors
Missió

Proporcionar a l’alumnat sabers, competències, estratègies i valors que els serveixin per donar resposta als reptes de la societat actual i a les necessitats del món d’avui.

Visió

L’Institut Vil·la Romana vol assolir l’èxit educatiu de l’alumnat a partir de la millora i l’excel·lència en la gestió i el servei.

Un dels objectius estratègics del projecte de centre és disposar d’una gestió basada en el lideratge distribuït i en la col·laboració amb la comunitat educativa per a créixer de manera conjunta compartint objectius i necessitats.

Valors

L’Institut Vil·la Romana és un centre català, laic, obert a l’entorn, que reflexiona, s’avalua i innova per millorar. Ofereix una educació integral de l’alumnat tenint en compte la diversitat i l’equitat per fomentar una educació inclusiva que promogui la igualtat d’oportunitats. Així doncs, els valors pels quals treballa són els següents:

La innovació i la formació continuada de la comunitat educativa
El civisme i la convivència
El respecte i la tolerància a la diversitat
El compromís amb l’entorn
El desenvolupament sostenible (Agenda 2030)
L’autonomia i la participació activa
L’educació per la pau, la llibertat i la solidaritat
El treball en equip per fomentar la cultura de l’esforç (individual i col·lectiu), el gust per la feina ben feta i el pensament crític
La mobilitat, com a estímul de la descoberta de cultures, llengües i patrimonis d’arreu
La creativitat, com a motor de transformació per a millorar el món