Escacs a l’escola

El programa “Escacs a l’escola” sorgeix de les directrius del Parlament de Catalunya, de data 21 de juliol de 2010, que declara els escacs d’utilitat pública i insta el Govern a emprendre actuacions per difondre i fomentar la pràctica dels escacs entre la població catalana, especialment en els àmbits de l’educació, lúdic i de la salut. També parteix de la declaració del Parlament Europeu, de data 15 de març de 2012 i insta els estats membres a introduir els escacs en els seus sistemes educatius.

El programa, iniciat el curs 2012-2013 a Catalunya, destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu, ja que són un recurs que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògic i matemàtic així com les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Al nostre institut, s’ha iniciat la pràctica dels escacs aquest curs 2023-2024 durant l’estona de pati un dia a la setmana. Aquesta iniciativa ha tingut molt bona acollida per part de l’alumnat i properament es continuarà ampliant amb més activitats.