Obrim els laboratoris

Per tercer curs consecutiu dintre de la setmana de la ciència hem fet l’activitat “obrim els laboratoris”, aquesta activitat va néixer amb la finalitat d’apropar els alumnes de l’ESO a les ciències.

Per un dia, els alumnes dels cicles: CS Laboratori d’Anàlisi i Control de Qualitat i CS Fabricació de Productes Farmacèutics, biotecnològics i afins, fan de professors dels alumnes de 3r d’ESO, cada alumne de cicle ha d’explicar i ajudar a fer la pràctica a una parella d’alumnes d’ESO. S’ha comprovat que el grau d’atenció de l’alumnat de l’ESO és molt més alt i més predisposat si el professor és un alumne amb només uns quants anys més. No només adquireixen capacitats STEAM sinó també comunicatives, de responsabilitat i, per un dia, treballen en un entorn més proper al professional.

Els darrers anys hem elaborat cola d’enganxar de caseïna de la llet, solució hidroalcohòlica i aquest curs junts hem preparat un bàlsam labial que després ens l’emportarem, hem vist els laboratoris de cicles i hem gaudit d’una estona diferent fora de l’aula.