Novetats en el calendari escolar

Benvolgudes famílies,

ahir, 10 de febrer, vam rebre aquesta informació del Departament d’Educació, es canvia el calendari escolar de cara al curs 2022-23:

_________________

El proper curs 2022-2023 començarà el 5 de setembre per als ensenyaments d’educació d’infantil i primària i el 7 de setembre per a l’ESO, batxillerat i l’FP, en lloc d’iniciar-lo després de la Diada nacional. D’aquesta manera escurçarem les vacances d’estiu del nostre alumnat, una mesura que tindrà efectes molt positius en els infants i joves i, sobretot, en aquells que es troben en una situació de més vulnerabilitat.

L’avançament del calendari no comportarà un increment d’hores lectives. Concretament, els canvis que acompanyaran aquesta reorganització de calendari són els següents:

• Entre els dies 5 i 30 de setembre els centres d’infantil i primària faran jornada reduïda entre les 9 i les 13 hores i el servei de menjador tindrà el funcionament habitual.
  • Hi haurà un dia més de vacances de Nadal i els centres educatius tindran un dia més de lliure elecció (es passarà de 3 a 4 dies).

En definitiva, avui anunciem una mesura que té un impacte al conjunt de la societat i que té molts beneficis:

• Per a l’alumnat. Escurcem un període molt llarg d’aturada, en què es poden oblidar hàbits i aprenentatges adquirits durant el curs. Sobretot és important per a l’alumnat en situació de vulnerabilitat, que no té els mateixos recursos per fer activitats culturals i d’educació en el lleure durant l’estiu.
  • Per a les famílies. L’avançament del calendari escolar beneficia el col·lectiu de mares i pares, perquè afecta directament la conciliació de la vida laboral i familiar. Especialment beneficia les dones, a les quals recau més la cura dels fills i filles.
  • Per als i a les professionals de l’educació. En fer-se una jornada compactada al matí durant el mes de setembre, un mes encara molt calorós, les classes es faran en un horari amb millor confort tèrmic. Amb aquest horari es facilitarà també la coordinació del personal docent per treballar els continguts pedagògics per impartir durant el curs.

Gràcies per la vostra col·laboració